Duurzaamheid en MVO
Businesscase: “duurzame CO2-neutrale koffie” van Hesselink Koffie
Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) nemen een steeds belangrijkere plaats in bij veel bedrijven. Duurzaamheid is tevens een visitekaartje voor uw bedrijf en kan een positief effect hebben op uw klanten en overige stakeholders. Het installeren van zonnepanelen kan daarmee een geschikte vorm van MVO zijn.
In het kader van duurzaamheid en MVO, belichten wij hier graag de business case zonnepanelen van onze opdrachtgever Hesselink Koffie.
Hesselink Koffie staat voor duurzame CO2-neutrale koffie, in elke zin van het woord. Zo wekt deze branderij zelf zijn ‘groene’ elektriciteit op met 390 zonnepanelen op het dak van de koffiebranderij. Deze zonnepanelen zijn goed voor circa 80.000 kWh per jaar. Hierdoor wordt de CO2-footprint nog verder verkleind. Mocht de koffiebranderij op een donkere dag wat extra energie nodig hebben, dan koopt koffiebranderij Hesselink dit natuurlijk groen in.
Benieuwd naar de kwaliteitskoffie van Hesselink? Kijk op de vernieuwde website: http://www.hesselinkkoffie.nl/
Energie Adviesbureau ‘Het Snoer Om’ voerde de contractbemiddeling uit voor het energiecontract en de bijbehorende terugleveringsovereenkomsten, na de plaatsing van de zonnepaneleninstallatie bij Koffiebranderij Hesselink.
bron: http://www.hesselinkkoffie.nl/duurzaam/
0 Reacties
Laat een reactie achter
Je moet ingelogd zijn om te reageren.